.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چاقى و مصرف سیگار عوامل افزایش سرطان پروستات
استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل چاقى و مصرف سیگار را از عوامل افزایش سرطان پروستات دانست.

به گزارش شمال نیوز، دکتر شافی سرطان پروستات را شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر در مردان و سرطانی بدون دانست و گفت:چاقى، مصرف سیگار و مصرف زیاد چربی‌های حیوانى باعث افزایش ابتلا به این سرطان می‌شوند.

او می‌گوید: زمانی که سرطان پروستات در استخوان‌ها و غدد لنفاوی لگنی منتشر شود متأسفانه کاری زیادی برای بیمار نمی‌توان انجام داد و در صورت زیادشدن بایستى تحت جراحى خارج کردن بیضه‌ها و یا درمان هورمونی قرار بگیرد.

به گفته شافی میزان ابتلا به این بیماری در افرادی که خانواده درجه‌یک (پدر، پسر و برادر) آن‌ها به بیماری سرطان مبتلا بودند، خطر ابتلا در آن‌ها دو برابر است و اگر دو نفر از اعضای خانواده به این بیماری مبتلا شدند، خطر ابتلا تا ۸ برابر افزایش می‌یابد.

او با توجه به اینکه خطر مبتلا شدن به سرطان پروستات به سن ابتلاى افراد خانواده هم ارتباط دارد، گفت: هرچه سن مبتلا شده جوان‌تر باشد خطر بالاتری وجود دارد و افراد بالاى ٥٠ سال و بیماران ٤٥ سال به بالا باسابقه خانوادگى سرطان پروستات بایستى تحت بررسى ازنظر سرطان که شامل آزمایش خون (PSA) و معاینه پروستات که از راه مقعد بوده قرار بگیرند که چنین افرادی شانس بدخیم شدن بیشتری دارند.

به گفته متخصص جراحی کلیه و فلوشیب اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی بابل در صورت غیرطبیعی بودن پروستات و یا افزایش psa، نمونه‌برداری سوزنى پروستات با هدایت سونوگرافى از راه مقعد باید سریع انجام شود.

او می‌گوید: بهترین درمان برای بیمارانی که سرطان آن‌ها محدود به محیط پروستات بوده جراحی تحت عنوان جراحی رادیکال پروستات به‌عنوان انتخاب اول می‌باشد و انتخاب‌های بعدی درمان‌های هورمونى می‌باشد.

مصرف حبوبات، گوجه‌فرنگی و فراورده آن، چاى سبز، سلنیوم، ویتامین D و E با کاهش ابتلا به سرطان پروستات همراه بوده است.

به گفته شافی اگر سرطان پروستات به غده لنفاوی لگنی یا استخوان‌ها انتشار پیدا کند باید درمان‌های هورمونی و جراحی برداشت بیضه‌ها انجام شود.

او می‌گوید: متأسفانه سرطان پروستات در مراحل اولیه هیچ‌گونه علامتی ندارد و خواستگاه سرطان پروستات بیشتر در اطراف و محیط پروستات بوده و علائمی مانند بزرگی خوش‌خیم پروستات ندارد و زمانی بیمار متوجه خواهد شد که درمان آن به‌سختی امکان‌پذیر خواهد بود به همین دلیل باید آزمایش‌های دوره‌ای را جدی بگیرید.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.